Assassin’s Creed 2

gryk Recenzje

Ezio jest członkiem potężnej włoskiej rodziny Auditore i może pochwalić się nie tylko gruntownym wykształceniem, ale również niezwykłą wprawą we władaniu orężem wszelakim. Liczba dostępnego uzbrojenia zostanie względem części pierwszej znacznie rozszerzona. Każda z broni będzie posiadać atak specjalny, który naładujemy przez dłuższe przytrzymanie odpowiedzialnego za wyprowadzenie ciosu klawisza. System walki ponownie skupi się na parowaniu ciosów i wyprowadzaniu skutecznych kontrataków. Ciekawy dodatek stanowi możliwość rozbrojenia przeciwnika i użycia jego oręża przeciwko niemu. Twórcy obiecują, że duży nacisk zostanie położony na walkę wręcz, gdyż nasz bohater często będzie miał do dyspozycji jedynie ukryte ostrze i siłę własnych pięści. Rozgrywka zostanie urozmaicona rozbudowanym system uników, a jeśli te zawiodą, to idealnym wyjściem z opresji okaże się nowy ficzer w postaci sypnięcia piaskiem w oczy oponenta. Adwersarz na moment straci orientację, a Ezio będzie miał kilka sekund na wykończenie go bądź ewentualną ewakuację. Świetnie zapowiada się możliwość dzierżenia przez naszego protagonistę dwóch mieczy jednocześnie. Takie wyposażenie zwiększy jego pole rażenia podczas pojedynków, czyniąc z niego prawdziwą maszynkę do zabijania. Mimo tak wielu innowacji w systemie walki, fani skradankowo-zręcznościowych elementów jedynki nie powinni mieć żadnych obaw wobec charakteru sequela. Według twórców naprawdę dobrym i zręcznym graczom do walki przyjdzie stanąć zaledwie kilka razy. Starcia z miejskimi strażnikami bądź wrogo nastawionymi przedstawicielami innych włoskich familii unikniemy między innymi poprzez wskoczenie do jednego z licznych zbiorników wodnych. Tak jest, Ezio okazał się bardziej pojętnym uczniem od Altaira i kontakt z wodą nie kończy się dla niego natychmiastową śmiercią. Ukrywanie się w wodzie pozwoli zmylić okolicznych stróżów prawa jednocześnie otwierając przed nami zupełnie nowe możliwości eksploracji. Zanurkować będziemy mogli dosłownie z każdego miejsca – nieważne czy będzie to szczyt pobliskiego kościoła czy też balkon jednego z okolicznych domów publicznych. Pod powierzchnią wody utrzymamy się ograniczoną ilość czasu, ale te kilka chwil spokojnie wystarczy do zamoczenia jednego z przechodzących obok strażników i skazania go na wieczny sen.

To nie koniec nowości w całkiem już pokaźnym asortymencie umiejętności głównego protagonisty. Ezio zostanie obdarzony sporą bazą zupełnie nowych ruchów w zakresie takich czynności jak bieganie, wspinanie czy chowanie się w tłumie przechodniów. Asasyn posiądzie również zdolność do rozpoznawania najbardziej efektywnych dróg ucieczki. Szósty zmysł bohatera pozwoli mu na szybkie odnalezienie najkrótszej trasy do upragnionego celu. Nie bez znaczenia będzie również sposób eksterminacji kolejnych ofiar. Gra da nam wybór – w poszczególnych miastach będziemy mogli być zarówno postacią neutralną i anonimową, jak i rozpoznawalnym przez mieszkańców mordercą. Wskaźnik naszej reputacji będzie zmieniać się w zależności od tego, czy pozbędziemy się celu po cichu, czy też pozbawimy go życia na oczach tłumu lub przy asyście lokalnych strażników. Przed każdą akcją warto się chwilę zastanowić nad taktyką i sposobem wykonania zadania – w zależności od przyjętej przez nas postawy stracimy bądź zyskamy dostęp do konkretnych misji w przyszłości.

Jednym z powodów, dla których twórcy zdecydowali się na umieszczenie akcji kolejnej części w takiej, a nie innej epoce, były niesamowite miasta. Tajemnicze, o niezwykle barwnej architekturze i odrobinę baśniowym charakterze. W Assassin’s Creed 2 wybierzemy się na wycieczkę po Wenecji, Florencji i Sycylii. Bogata zabudowa tychże miast z masą krętych uliczek i ogromnych, majestatycznych budowli idealnie wpisze się w charakter serii i pozwoli w pełni rozkoszować się akrobacyjno-eksploracyjnymi możliwościami głównego bohatera. Już nie mogę się doczekać wspinaczki na szczyty najwyższych florenckich budynków oraz ucieczki przed strażnikami poprzez sieć weneckich kanałów. Metropolie w nowym Asasynie będą tworzyły swoistą całość, producenci gry chcą uniknąć uczucia oderwania i odrębności z jakim spotkali się gracze podczas konnych podróży pomiędzy miastami z pierwszej części gry. Pojawi się więcej zadań wymagających od nas wycieczek międzymiastowych, sporo misji rozpocznie się w jednej lokacji, a zakończy w zupełnie innym, odległym miejscu. Twórcy zapowiadają poprowadzenie linii fabularnej w sposób, który umożliwi jak najokazalsze przedstawienie poszczególnych metropolii – ich historii, najciekawszych miejsc i specyficznego klimatu. Studio z Montrealu ma również zamiar położyć spory nacisk na jak najdokładniejsze oddanie niespokojnej atmosfery tamtych czasów.

Strony: 1 2 3

You May Also Like..

Kultowe gry

Pora przejść do tego co tygryski lubią najbardziej, czyli do samej gry. Co mnie skłoniło do odświeżenia sobie tej produkcji […]

Fallout 3

Konsolowa wersja PL ukazała się 20 marca, czyli ponad 4 miesiące po premierze gry. Gra jest do nabycia w cenie […]

X-Men Origins: Wolverine

Ciekawostkę stanowi wprowadzenie do Wolverine’a elementów RPG, którymi mogły się już pochwalić poprzednie produkcje studia Raven. Gracze lubujący się w […]